Tradycyjne ciastka z dżemem-pyszne i kruche

składniki

60 dag mąki

2 żóltka

40 dag masła

20 dag cukru pudru

4 łyżki gęstej śmietany

olejek cytrynowy

szczypta soli

(ja upiekłam ciastka z połowy porcji, wyszło na 2 talerze plaskie )

Przygotowanie ciasta

Mąkę siekamy z masłem, dodajemy żółtka, cukier, śmietanę, sól, olejek i zagniatamy ciasto. Potem dajemy na 2 godziny do lodówki, po tym czasie możemy wałkować i wykrawać ciasteczka. Ja do smarowania użyłam dżemu porzeczkowego. Autor przepisu nie znany, ale ciasto bardzo dobrze się wyrabia. Nie dawno zakupiłam książeczkę z przepisami więc dziś  pierwszy przepis z niej.

48370006_213682906188805_5267750325955067904_n

8 myśli w temacie “Tradycyjne ciastka z dżemem-pyszne i kruche

Dodaj komentarz

Księga Myśli

Cytaty, cytaty w formie graficznej, myśli, sentencje, aforyzmy, książki, ciekawostki. Daj się zainspirować.

brunetkawkuchni

ciasta, ciasteczka i inne przyjemności...