Witajcie -kto z was pamięta to ciasto fale Dunaju -przepis pochodzi z maminego zeszytu

Stary przepis, a takie pyszne ciasto że szybko znika, pamiętam dawniej dawaliśmy z mamą gruszki .ja nieco zmieniłam użyłam 2 rodzaje owoców sezonowych .

ciasto

1 kostka masła,

6 jajek,

1 szklanka cukru pudru,

2 szklanki mąki Basia

cukier waniliowy

olejek rumowy

2 łyżki kakao

2 łyżeczki proszku do pieczenia \owoce z kompotu lub świeże

krem

1 kostka masła ,

pół litra mleka, pół szklanki cukru kryształu, 2 łyżki mąki ziemniaczanej, 2 łyżki mąki wrocławskiej cukier waniliowy

polewa

1/2 margaryny

1 szklanka cukru pudru

2 łyżki kakao

2 łyżki wody

przygotowanie ciasta blaszka duża 33 x 26

Utrzeć masło z cukrem, dodając po 1 żółtku ucierając potem dodać mąkę i proszek do pieczenia, a na końcu pianę do pieczenia. Gdy dodajemy mąkę to już mieszamy wszystko łyżką, a potem dzielimy ciasto na 2 części. Do jednej części dajemy kakao i 2 łyżki wody. Pierwsze kładziemy cześć jasną na 2 częsc z kakao i owoce ja dałam maliny i pieczemy 45 minut 18o st

krem

Z mleka ugotować budyń, w jednej części rozmieszać mąkę, Cukier zagotować z mlekiem

Mleko jak się zagotuje to wlewamy następną część mleka .i mieszamy trzepaczką aż będzie gęsty, potem studzimy aż będzie zimny. Margarynę lub masło ucieramy i dodajemy zimny budyń powoli ucierając i nie za długo żeby nie zrobiła się masa serowa. Gdy masa gotowa można dać owoce lub nie dawać wcale. Ja dla urozmaicenia dodałam borówki i wymieszałam z masą, masę nałożyłam na upieczone ciasto. Nawet gdy masa wam się zrobi taka serowa to i tak polewa wam to zamaskuje i tego i tak nie czuć ,

polewa

Wszystkie skladniki dajemy do jednego rondelka i mieszamy na małym gazie aż się roztopi i będzie jednolita polewa i dajemy na masę posypujemy na koniec kokosem

4 myśli w temacie “Witajcie -kto z was pamięta to ciasto fale Dunaju -przepis pochodzi z maminego zeszytu

    1. Zuzia polecam robiłam go zawsze z mamą dawałam gruszki ,czasy komuny ,teraz mam rodzinę przepisuje zeszyt mamy tutaj więc jeszcze będą starsze ciasta .Teraz sama go piekę i żałuje że tak późno

      Polubienie

Dodaj komentarz

Księga Myśli

Cytaty, cytaty w formie graficznej, myśli, sentencje, aforyzmy, książki, ciekawostki. Daj się zainspirować.

brunetkawkuchni

ciasta, ciasteczka i inne przyjemności...