Sybirak -przepis na to ciasto dostałam bardzo dawno od rodzinki

składniki
45 dag mąki tortowej

5 dag masła

2 łyżki miodu kopiate łyżki
1 jajko
2 łyżki śmietany

wszystkie składniki połączyć ze sobą i zagniatamy ciasto dzieląc na 3 części i upiec placki na małej blaszce kwadratowej

30 min jeden placek się piecze w piekarniku

masa

0,5 litra mleka
15 dag cukru kryształu

2 łyżki mąki tortowej

2 łyżki mąki ziemniaczannej

kostka masła
olejek waniliowy

Mąke pszenną i ziemniaczaną rozmieszać z połową mleka. pozostale mleko zagotować z cukrem i wlać mąkę rozprowadzoną z mlekiem i mieszać aby się grudki nie zrobiły i nie przypaliło aż budyń będzie gęsty.

odstawiamy aż ostygnie.

Teraz ucieramy masło i dodajemy zimny budyń

Tą masą przekładamy ciasta które po upieczeniu są twarde ale takie mają być, dopiero po przełożeniu masą po 5 dniach , ciasto przesiąknie masę będzie się bardzo dobrze kroić na kawałki.

na ciasto można polać polewą lub wystarczy posypać cukrem pudrem

22345518_1465813423496069_286448614_o 22384910_1597898533613106_1790747239_n

13 myśli w temacie “Sybirak -przepis na to ciasto dostałam bardzo dawno od rodzinki

    1. JA Aniu ten przepis dostałam od Teściowej a ciasta dawno nie piekłam fakt jest bardzo smaczne ,tylko ma tą zaletę że trzeba go piec wcześniej ,ja go miałam w starym zeszycie ten przepis ,po 3 dniach sprawdzałam ale ciasto jeszcze było twardawe ,dopiero po 5 jest pyszne miękkie ja akurat mam bez rodzynek taki przepis , moja szwagierka ,też go nieraz piecze i zawsze się udaje pozdrawiam

      Polubienie

Dodaj komentarz

Księga Myśli

Cytaty, cytaty w formie graficznej, myśli, sentencje, aforyzmy, książki, ciekawostki. Daj się zainspirować.

brunetkawkuchni

ciasta, ciasteczka i inne przyjemności...