Biszkopt z masą cytrynową- czyli inaczej ciasto cytrynka, jest to pierwszy przepis jaki kiedyś dostałam na bardzo popularne ciasto

Przepis na biszkopt nie podaje jest tutaj podany: biszkopt klik  a właśnie z tego przepisu piekłam go do tego ciasta, łatwo je potem przekroić.

przepis jest z starego mojego zeszytu, masa a jest banalnie prosta.

masa na syrop

1 szklanka wody

1 szklanka cukru kryształu

2 łyżki margaryny palmy

te składniki dajemy do wysokiego garnka i gotujemy

potem dodać

sok wyciśnięty z 2 cytryn i dalej gotujemy na małym ogniu,

masa budyniowa ( dodajemy ją do syropu)

1 szklanka wody,

2 żółtka

3 łyżki mąki ziemniaczanej

Wszystko razem rozmieszać i gotować budyń żeby nie było  grudek i wylać na 1 warstwę biszkoptu i zaraz przykryć 2 warstwą.

Przepis może wam się wydawać dziwny ale jest to 1 wersja przepisu jak wtedy powstała, ciasto nie jest słodkie mimo lukru.

przepis na lukier

3 łyżki gorącego mleka

3 łyżki rozpuszczonej margaryny

20 dag cukru pudru

sok 1/2 cytryny

To ucieramy i smarujemy pędzelkiem górę biszkoptu  ja dodatkowo polałam jeszcze polewą ale to nie jest konieczne 🙂

Jeżeli wam się wydaje że masy jest mało na biszkopt to zróbcie z podwójnej porcji masę, ja na 2 raz na pewno tak zrobię piekłam to ciasto już nie raz, ale teraz wydaje się mi że powinno być więcej masy. Dodam jeszcze że składniki  które wlewamy do syropu lepiej  mieć  przygotowane od razu, żeby nie tracić czasu .

12 myśli w temacie “Biszkopt z masą cytrynową- czyli inaczej ciasto cytrynka, jest to pierwszy przepis jaki kiedyś dostałam na bardzo popularne ciasto

Dodaj komentarz

Księga Myśli

Cytaty, cytaty w formie graficznej, myśli, sentencje, aforyzmy, książki, ciekawostki. Daj się zainspirować.

brunetkawkuchni

ciasta, ciasteczka i inne przyjemności...