Ciastka markizy nadzieniem waniliowym

Ciastek wyszło z przepisu 2 duże blaszki.

składniki

1 cała 1/4 szklanki mąki tortowej

180 gram masła

3/4 szklanki kakao

1/4 łyżeczka sody oczyszczonej

1/2 proszki do pieczenia

2  i  3/4 szklanki cukru pudru

szczypta soli

1 jajko

1 1/2 łyżeczki aromatu waniliowego

 

70 gr masła roztopić i ostudzić. Mąkę połączyć z kakao, proszkiem do pieczenia, sodą oczyszczoną, oraz solą. 1 szklankę cukru pudru dosypać do zimnego masła i wymieszać. Dołożyć 1 jajko oraz połowę aromatu waniliowego. Połączyć i dodać do suchych składników. Całość wyrobić na jednolitą masę. Ciasto owinąć folią i wstawić do zamrażarki na 40 min. Następnie wyjąć i rozwałkować na placek o grubości 4 mm.

W  moim wypadku  miałam suchą mąkę i trochę mi się składniki nie kleiły więc dorzuciłam jajko dodatkowo i 2 kopiate łyżki śmietany, wtedy dopiero zaczęło mi się ciasto przepięknie wyrabiać i kleić. Oczywiście zapomniałam dać ciasto do zamrażalnika tak jak pisze w przepisie tylko od razu wałkowałam i wykrawałam. Ale jak widać na obrazku ciastka się udały po mimo mej nieuwagi .

Po wyjęciu ciasta  wałkujemy i wykrawamy ciastka .Ułożyć je na blaszce wyścielonej papierem do pieczenia ,Piec ok 8 min  w temp 170 st ostudzić .to fakt krótko się pieką.

Pozostałe miękkie masło wymieszać z pozostałym cukrem pudrem  oraz aromat waniliowy i tym przekładamy ciasteczka ,gdy nam masy braknie to smarować powidłami też pysznie smakują .

 

2 myśli w temacie “Ciastka markizy nadzieniem waniliowym

    1. Robiłam te ciastka pierwszy raz ,stwierdzam że jak zrobię je znów to na pewno zmieniłam bym masę do ciastek bo jest za słodka same ciastka są ok bo dobrze sie wyrabiają krótko pieką ale za słodka masa .Tak że proponuje zmienić masę i czymś innym przełożyć .Pozdrawiam Dorotka

      Polubienie

Dodaj komentarz

Księga Myśli

Cytaty, cytaty w formie graficznej, myśli, sentencje, aforyzmy, książki, ciekawostki. Daj się zainspirować.

brunetkawkuchni

ciasta, ciasteczka i inne przyjemności...